2020. július 18., szombat

The Reading Rush 2020 - TBR

Forrás
Idén is részt veszek a Reading Rush-on, amit nagyjából azóta várok, hogy a tavalyinak vége lett. Emiatt is örültem, hogy áprilisban is volt egy Stay Home verziója. Tavaly találtam rá erre az olvasási maratonra és már akkor nagyon megtetszett, így nem is volt kérdés, hogy idén is részt fogok venni rajta.

Az olvasási maraton jövő héten lesz, vagyis július 20. és 26. között. Az alapvető célja, hogy minél többet olvassunk ezen időszak alatt, de idén is van 7 kihívás, amiket alapul lehet venni az olvasmányaink összeállítása során. Persze ez nem kötelező, illetve a kihívások összevonhatóak, így akár egy könyv elolvasásával is teljesíthetőek. Én is összevontam több kihívást, így végül négy könyvet választottam ki a jövőhétre.


1. Olvass el egy könyvet, amelynek olyan színű a borítója, mint a születési hónapod ékköve

Májusban születtem, így az én hónapom ékköve a smaragd. Végigfutva a könyveimet nem sok zöld színű borítót találtam, de végül a választásom Alice Hoffman: Gyönyörű titkok múzeuma című könyvére esett.

2. Olvass el egy könyvet, aminek a címe A-val vagy Az-zal kezdődik (az angol nyelvű kiírásban The szerepel)

Ehhez a ponthon Kody Keplinger: The ​DUFF – A pótkerék című könyvét választottam.

3. Olvass el egy könyvet, amit egy olyan film inspirált, amit már láttál

Ez a pont értelmezhető úgy is, hogy olvassunk el egy olyan könyvet, aminek a film változatát már láttuk. Ide szintén Kody Keplinger: The ​DUFF – A pótkerék könyvét fogom olvasni. A filmet még 2015-ben láttam, viszont az alapjául szolgáló könyvet még azóta nem sikerült elolvasnom, így úgy gondoltam, hogy ez jó alkalom lesz rá.

4. Olvasd el az első könyvet, amit megérintesz

Ezt a pontot eléggé szabadon lehet értelmezni. A legtöbben vagy a könyvespolcon böknek rá egy random könyvre, vagy egy kisebb tornyot építve és arra rábökve választják ki az elolvasandó könyvet. Én egy picit másképp csináltam, azt a könyvet fogom ehhez a ponthoz olvasni, amit a legutóbbi rendelésemkor a dobozt kinyitva megérintettem, ez pedig Saul Austerlitz: A ​Jóbarátok-generáció című könyve volt. 

5. Olvass el egy könyvet a házadon kívül

Ide próbáltam egy rövidebb könyvet választani, így Timothy Snyder: A ​zsarnokságról című könyvét fogom olvasni, a helyszín pedig nagy valószínűséggel az udvarunkon a hintaágy lesz.

6. Olvass egy olyan műfajon belül, amiből mindig is többet szerettél volna olvasni

Ide egy elég tág kategóriát, a non-fiction-t választottam és ehhez a ponthoz is Timothy Snyder: A ​zsarnokságról című könyvét szeretném elolvasni.

7. Olvass el egy könyvet, ami más kontinensen zajlik, mint amelyen élsz

Ide nagyjából az első 3 könyv közül bármelyik illik, de ha meg kell nevezni egyet, akkor legyen Alice Hoffman: Gyönyörű titkok múzeuma című könyve.

A négy könyv nagyjából 1260 oldal összesen, ami napi 180 oldal olvasást jelent. Tavaly teljesen véletlenül szabadságon voltam a Reading Rush hetén, így kicsit könnyebb volt teljesíteni. Idén ez nem így lesz, jövőhéten dolgozom, így nagy valószínűséggel az olvasás nagy része a hétvégére fog maradni. 

A szervezők most is készültek Twitter Sprintekkel, Read-In-ekkel, lesznek Instagram-os kihívások is, valamint ismét gyűjthetőek lesznek kitüntetések is. Minden egyéb szükséges infót megtalálhattok ITT.

Ti részt vesztek az olvasási maratonon? Ha igen, miket fogtok olvasni? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése