2020. július 28., kedd

The Reading Rush 2020 - Összegzés

Az előző bejegyzésben az idei Reading Rushra készített TBR listámat mutattam meg, most pedig ideje értékelni és összefoglalni a múlt héten lezajlott olvasási maratont.

Már rögtön az elején lelövöm a poént: nem igazán sikerült úgy, ahogy elterveztem. Viszont ennek ellenére egyáltalán nem vagyok szomorú miatta. A körülményekhez képest (tavaly szabadságon voltam épp, idén viszont dolgoztam a héten) örülök, hogy sikerült ennyit olvasnom. 

A kitűzött négy könyvből hármat olvastam el, illetve belekezdtem a negyedikbe is, abban a 73. oldalig jutottam el. A hét kihívásból így ötöt teljesítettem:
  • Olvass el egy könyvet, aminek a címe A-val vagy Az-zal kezdődik (az angol nyelvű kiírásban The szerepel)
  • Olvass el egy könyvet, amit egy olyan film inspirált, amit már láttál
  • Olvasd el az első könyvet, amit megérintesz
  • Olvass el egy könyvet a házadon kívül
  • Olvass egy olyan műfajon belül, amiből mindig is többet szerettél volna olvasni
Az olvasást hétfőn Kody Keplinger: The ​DUFF – A pótkerék című könyvével kezdtem, majd ezután következett kedden A ​Jóbarátok-generáció Saul Austerlitz-től. Ennek az olvasása kicsit elhúzódott, így vasárnap reggel kezdtem csak bele Alice Hoffman: Gyönyörű titkok múzeuma című könyve. Ezt végül nem fejeztem be, helyette inkább vasárnap délután elolvastam  Timothy Snyder: A ​zsarnokságról című rövidebb, de annál tartalmasabb könyvét.


Végül összesen 976 oldalt olvastam a héten (igen a két kép között eltérés van, mert az elsőbe csak a befejezetteket számoltam, ne töltsetek ki ilyen template-eket hullafáradtan este, mert így jártok mint én :D), vasárnap sikerült a legtöbbet olvasnom. Az Instagramos kihívások közül csak egyet csináltam meg, amit ITT megnézhettek. Részt vettem két Read-in-en is, ezeket nem terveztem, de teljesen véletlenül pont olvastam, amikor tartották őket, így becsatlakoztam a közös olvasásba.

Tanulságok:
  • A Jóbarátok-generáció nem feltétlenül volt jó választás egy olvasási maratonra. Imádtam a könyvet, de nálam ez azok közé a könyvek közé tartozik, amiket szeretek lassabban olvasni a nagy információ mennyiség miatt. Így négy napon keresztül csak ezt a könyvet olvastam, viszont egyáltalán nem bántam meg, hogy emiatt eggyel kevesebb könyv fért bele a hétbe.
  • A Read-in-es közös olvasás szuper élmény, viszont én szeretek a saját tempómban haladni és kicsit zavaró volt, hogy épp amikor belemerültem volna a sztoriba, akkor járt le a megadott időkeret és elkezdtek beszélni a szervezők.
  • Nagyjából napi 150 oldal az, ami még számomra kényelmes olvasás terén.
  • Érdemes rövidebb vagy pörgősebb könyveket választani az ilyen kihívásokhoz, talán jövőre sikerül így választanom.
De összességében pozitív élmény volt számomra ismét ez a kihívás és jövőre is megpróbálkozom vele. 

Ti részt vettetek? Ha igen, sikerült teljesítenetek a kitűzött céljaitokat? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése