2013. szeptember 14., szombat

Filmek 2.

Rush - Hajsza a győzelemért


"1976 - a Forma 1 aranykora, a hihetetlenül izgalmas, és látványos száguldó cirkusz legendás szezonja, két felejthetetlen versenyző harcával: James Hunt, a vagány brit pilóta, a Forma 1 rocksztárja, és Niki Lauda, az osztrák fegyelmezett zseni, az 1975-ös világbajnok néz egymással farkasszemet a világ legveszélyesebb pályáin. Igazi ellenfelek, akik bármire képesek a győzelemért.
Lauda a sporttörténelem egyik legemlékezetesebb teljesítményét viszi véghez: alig hat héttel a balesete után újra volán mögé ül, hogy visszaszerezze bajnoki címét, és bebizonyítsa, hogy ebben a hajszában mindenkinél gyorsabb. Mert minél közelebb vagy a halálhoz, annál jobban dübörög benned az élet." (port.hu)





Tegnap néztem meg moziban az unokatesómmal. Ha egy szóval kellene leírnom, mit gondolok róla, akkor talán az a szó a lenyűgöző lenne. Persze a témával kapcsolatban kicsit elfogult vagyok, hiszen imádom a Forma 1-et. A hetvenes években teljesen más világ volt a Forma 1, mint most. Sokkal szabadabb, de sokkal veszélyesebb is. A film ebből a világból mutat meg egy kis szeletet. 

Ami nekem elsősorban nagyon tetszett, az az, hogy nem szinkronosan adják a moziban. A színészak angolul, németül és olaszul is beszélnek egy-egy jelenetben, kicsit furcsa volt a hirtelen váltás a nyelvek között, de nekem nagyon tetszett. Természetesen felirat van hozzá. :) Eredeti nyelven szerintem sokkal jobban átjön egy-egy szituáció és a színészek játéka is.
A végén is tetszett, hogy bevágtak eredeti képeket, jeleneteket Niki Laudáról és James Huntról. 
Maga a film szerintem nagyon jól sikerült és nem csak a Forma 1 rajongóinak lehet érdekes és tanulságos, hanem bárkinek. A Forma 1 világa mellett betekintést nyerhetünk egy kicsit a két világbajnok magánéletébe is.

A film kb. 2 órás, de nekem sokkal kevesebbnek tűnt. Érdekes, lenyűgöző, izgalmas. Biztos vagyok benne, hogy még egy párszor meg fogom nézni. Nálam ez a film 10/10-es. :)

Ti láttátok már? Meg fogjátok nézni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése