2015. január 27., kedd

Így olvasok én!

Már többször is említettem itt a blogon, hogy imádok olvasni. Na és persze a vasárnapi képes bejegyzésekben is szinte mindig van egy-egy kép könyvekről vagy az ebook-olvasómról. 

A Molynak köszönhetően az utóbbi időben rengeteg könyv került fel az 'elolvasandó könyvek' listámra. Ezen kívül jó néhány könyvvel bővült is a gyűjteményem. Már-már kezdett eluralkodni a káosz, ezért, hogy valami rendszert vigyek a dologba, felállítottam magamnak néhány kikötést.

1. Az első, hogy mindenek előtt igyekszem az itthon felhalmozódott (kézzel fogható) könyveimet elolvasni.

2. A Molyon rengeteg kihívást lehet találni, ami arra ösztönöz, hogy olvassunk, akár olyan könyveket is, amiket magunktól nem biztos, hogy elolvasnánk, vagy éppen már terveztük, de még nem került sorra. Ami még motiváló lehet, hogy a kihívások teljesítéséért szebbnél szebb plecsniket is kapunk. :)
A kihívások esetében én kétféleképpen szoktam keresgélni: az egyik, hogy a tervezett/éppen olvasott könyvhöz keresek kihívást (bár sokak szerint ez nem is kihívás), a másik pedig, hogy a kihívások között nézelődök és ami szimpatikus, arra jelentkezek.

3. Mint már említettem, elég hosszú az 'elolvasandó könyvek' listám, ezért készítettem egy TBR (azaz To Be Read) Jar-t, vagyis egy kis üveget, amiben kis cetlikre felírogattam a könyvek címét íróval együtt. Ebből pedig majd húzok egyet-egyet.

Már el is foglalta méltó helyét a könyvespolcomon. :)

Ezeken kívül persze elég sokszor közbejön egy-egy újraolvasás vagy a kíváncsiságom győz és a listán előrébb kerül egy-egy könyv. 

A Molyon engem itt találhattok meg.

Szerettek olvasni? Mi alapján döntitek el, hogy mi legyen a következő? Van 'elolvasásra váró könyvek' listátok? Ismeritek a moly.hu-t?

4 megjegyzés:

  1. Igen, és általában író alapján és történet alapján válogatok - hangulatfüggő, hogy mit olvasok...Nagyon-nagyon-nagyon-nagyon hosszú listám van, már elkezdtem a bejegyzést megírni róluk, de a feléig se jutottam és belefáradtam a sok borító keresésébe, és utána olvasásba...xD
    Igen ismerem, de nem vagyok regisztrálva, pedig Miskolcon hívtak egy ilyen "könyvklubba" is (vagyis az is moly felhasználók gyülekezete...mint egy szekta, itt röhögtem, hogy beszerveznek, viszont sajnos mostanában semmi időm szórakozásból olvasni, csak az emelt érettségire olvasok...:()

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó én össze sem merem számolni őket. :D
      Mikor regisztráltam, akkor a fő szempontom az volt, hogy könnyebb ott vezetgetni az elolvasott/éppen olvasott könyveimet.

      Sok sikert az érettségihez! :)

      Törlés
  2. Szia:)
    Én nem ismerem, nem is használom a Molyt, de a goodreader-nek köszönhetően ugyanaz a helyzet:D
    Nagyon jo ötletnek tartom, mivel én se tudom soha, épp melyik könyvet olvassam:D
    Mióta nekem is meg van az ebook olvasóm, már vagy több száz könyv vár rám és nem is beszélve arról, ami a polcomon van:D
    Szép napot:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :D

      Azt az oldalt is nézegettem, de a kényelem győzött és maradtam a magyarnál. :D

      Neked is szép napot! :)

      Törlés